Изненадващите ползи от естествено ферментиралия соев сос

24.10.2016
0
8975

Кой би предположил, колко полезни за здравето ни свойства има истинският соев сос – този, получен чрез естествена ферментация.

 

 

 

 


Проучвания показват,  че естествено ферментиралият соев сос крие тайни „съкровища“ за здравето ни. Ето и някои от тях:
 
Естествено ферментиралият соев сос има ползотворно въздействие върху храносмилането и подобрява метаболизма:
Процесът на ферментация подпомага създаването на някои уникални въглехидрати (олигозахариди). Именно тези олигозахариди благоприятстват образуването на добри бактерии в организма (например млечнокиселата бактерия Lactobacillus Bulgaricus и Streptococcus Thermophilus).

Естествено ферментиралият соев сос предотвратява повишаване на кръвното налягане:
Когато соевият сос ферментира по традиционния начин, много от протеините в соята се разделят на по-малки молекули, наречени пептиди. Някои от тях намаляват активността на конвертиращия ензим (АСЕ), чието свойство е, да свива кръвоносните съдове и съответно да повишава кръвното налягане.

Естествено ферментиралият соев сос е идеален имуностимулатор:
Благодарение на уникалния процес на естествена ферментация на соевия сос, тази храна е богата комбинация от хранителни вещества, които не присъстват така концентрирано в други храни: пептиди, протеини, олигозахариди и полизахариди, въглехидрати и други хранителни вещества, които стимулират не само имунната система, но подобряват храносмилането и осигуряват поддръжка на сърдечно-съдовата система.

Също така полизахаридите биха могли да намалят риска от сезонни алергични симптоми.

Соевият сос съдържа различни видове антиоксиданти. Той е добър източник на манган.

Соевият сос е един от най-добрите източници на протеини:
Важно да отбележим неговото важно място в тази категория. Той се нарежда на 9-то място сред всички здравословни храни в света от гледна точка на съдържание на протеин. Соевият сос всъщност съдържа повече протеин от животински храни като агнешко, риба, сьомга или соята в чист вид.

Естествено ферментиралият соев сос дори може да подобри здравето на костите:
Някои от бактериите, подпомагащи естествената ферментация, така наречените Bacillus бактерии, притежават способността да създават форма на витамин К2. Витамин К е важен хранителен елемент за здравето на костите. Достатъчният прием на витамин К е свързан с понижен риск от остеопороза, тъй като е отговорен за поддържането на костната минерална плътност и за оформянето на костната структура.

Препоръки от  „The World's Healthiest Foods“
Експерти по здравословно хранене препоръчват използването на соев сос, който се произвежда по традиционна рецепта – чрез естествена ферментация. Важно е да бъде без изкуствени оцветители, аромати и карамелено оцветяване. Качественият соев сос обикновено се продава в запечатани стъклени бутилки. Проверете етикета, за да се уверите, че е без добавки. Фрази, като „не съдържа изкуствени оцветители и аромати“ и „естествено ферментирал“ са добра отправна точка.

Соевият сос, произведен от естествени съставки и чрез естествена ферментация, запазва своите свойства и качества!

Соевият сос Kikkoman
се произвежда чрез естествена ферментация на соеви зърна и пшеница. Kikkoman, естествено, е идеалната подправка и съвършен завършек към вашето ястие.

Референция към статията може да видите ТУК.

Pinterest


Коментари (0)



Elena Bejan се регистрира в сайта.
Ася Асенова коментира рецептата Паста на фурна
ЛЮБОПИТНО
БЮЛЕТИН
Абонирайте се за седмичния бюлетин на Бон Апети и получавайте най-новите рецепти и новини
E-mail:
Списък на всички потребителиУсловия за ползванеРекламаЗа насКак да печелите точкиКарта на сайта