Изненадващите ползи от естествено ферментиралия соев сос

24.01.2017
0
118910

Кой би предположил, колко полезни за здравето ни свойства има истинският соев сос – този, получен чрез естествена ферментация.

 

 

 

 


Проучвания показват,  че естествено ферментиралият соев сос крие тайни „съкровища“ за здравето ни. Ето и някои от тях:
 
Естествено ферментиралият соев сос има ползотворно въздействие върху храносмилането и подобрява метаболизма:
Процесът на ферментация подпомага създаването на някои уникални въглехидрати (олигозахариди). Именно тези олигозахариди благоприятстват образуването на добри бактерии в организма (например млечнокиселата бактерия Lactobacillus Bulgaricus и Streptococcus Thermophilus).

Естествено ферментиралият соев сос предотвратява повишаване на кръвното налягане:
Когато соевият сос ферментира по традиционния начин, много от протеините в соята се разделят на по-малки молекули, наречени пептиди. Някои от тях намаляват активността на конвертиращия ензим (АСЕ), чието свойство е, да свива кръвоносните съдове и съответно да повишава кръвното налягане.

Естествено ферментиралият соев сос е идеален имуностимулатор:
Благодарение на уникалния процес на естествена ферментация на соевия сос, тази храна е богата комбинация от хранителни вещества, които не присъстват така концентрирано в други храни: пептиди, протеини, олигозахариди и полизахариди, въглехидрати и други хранителни вещества, които стимулират не само имунната система, но подобряват храносмилането и осигуряват поддръжка на сърдечно-съдовата система.

Също така полизахаридите биха могли да намалят риска от сезонни алергични симптоми.

Соевият сос съдържа различни видове антиоксиданти. Той е добър източник на манган.

Соевият сос е един от най-добрите източници на протеини:
Важно да отбележим неговото важно място в тази категория. Той се нарежда на 9-то място сред всички здравословни храни в света от гледна точка на съдържание на протеин. Соевият сос всъщност съдържа повече протеин от животински храни като агнешко, риба, сьомга или соята в чист вид.

Естествено ферментиралият соев сос дори може да подобри здравето на костите:
Някои от бактериите, подпомагащи естествената ферментация, така наречените Bacillus бактерии, притежават способността да създават форма на витамин К2. Витамин К е важен хранителен елемент за здравето на костите. Достатъчният прием на витамин К е свързан с понижен риск от остеопороза, тъй като е отговорен за поддържането на костната минерална плътност и за оформянето на костната структура.

Препоръки от  „The World's Healthiest Foods“
Експерти по здравословно хранене препоръчват използването на соев сос, който се произвежда по традиционна рецепта – чрез естествена ферментация. Важно е да бъде без изкуствени оцветители, аромати и карамелено оцветяване. Качественият соев сос обикновено се продава в запечатани стъклени бутилки. Проверете етикета, за да се уверите, че е без добавки. Фрази, като „не съдържа изкуствени оцветители и аромати“ и „естествено ферментирал“ са добра отправна точка.

Соевият сос, произведен от естествени съставки и чрез естествена ферментация, запазва своите свойства и качества!

Соевият сос Kikkoman
се произвежда чрез естествена ферментация на соеви зърна и пшеница. Kikkoman, естествено, е идеалната подправка и съвършен завършек към вашето ястие.

Референция към статията може да видите ТУК.

Pinterest


Коментари (0)



Gerii Karaboycheva коментира рецептата Торта „Павлова“
Gerii Karaboycheva коментира рецептата Лятна торта „Павлова“
Olga Harizanova коментира рецептата Крем карамел без шупли
Olga Harizanova се регистрира в сайта.
ЛЮБОПИТНО
БЮЛЕТИН
Абонирайте се за седмичния бюлетин на Бон Апети и получавайте най-новите рецепти и новини
E-mail:
Списък на всички потребителиУсловия за ползванеРекламаЗа насКак да печелите точкиКарта на сайта