Слънчевият дар

01.02.2016
0
2026

Слънчогледовите семки са един от основните източници за произвеждане на полиненаситено олио. Те са изключително добър източник и на витамин Е – основният мастноразтворим антиоксидант. Този витамин действа антивъзпалително и е повлиява добре сърдечно-съдовото ни система.
Фитостеролите, съдържащи се в семките, понижават холестерола. Участвайки активно в менюто ни, те понижават кръвните нива на холестерола и укрепват имунната ни система.
Слънчогледовите семки са добър източник и на магнезий и селен. Изследвания са показали, че магнезият помага в редуцирането на астматичните пристъпи, понижава кръвното налягане, предпазва от мигренни главоболия и редуцира риска от сърдечен удар или инфаркт. Селенът пък подобрява детоксикацията. 
Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини. Препоръчително е да се консумират сурови. Купувайте слънчогледови семки в непрозрачни опаковки, а след отварянето им ги съхранявайте в хладилник или фризер.

Pinterest


Коментари (0)



309 ДУШИ ОНЛАЙН
Христо Дюлгеров коментира рецептата Макарони на фурна
Анна коментира рецептата Козунак
Анна сготви Козунак
Илиян Борисов се регистрира в сайта.
Петя коментира рецептата Питки със сирене
Петя коментира рецептата Козуначени кифлички
Tsvetelina Borisova се регистрира в сайта.
ЛЮБОПИТНО
БЮЛЕТИН
Абонирайте се за седмичния бюлетин на Бон Апети и получавайте най-новите рецепти и новини
E-mail:
Списък на всички потребителиУсловия за ползванеРекламаЗа насКак да печелите точкиКарта на сайта