Митичните плодове


1
62794

Според римските митове свещеното дърво до пещерата, където Капитолийската вълчица е кърмила Ромул и Рем – легендарните основатели на Рим – е било вековна смокиня. Известна е като Дървото на света и оттогава се смята за символ на разцвета на римската държава.
В Индия пък смокиновото дърво се счита за безсмъртно и е неразделна част от местните митове и легенди.

Доказателствата за съществуването им датират от близо 5000 г. пр.н.е.
Произхождат от Западна Азия, като постепенно се разпространяват и започват да се култивират в Средиземноморския район, в Западна и Централна Европа, в районите, простиращи се между Афганистан в Азия до Германия и дори Канарските острови. В средата на 15. век смокините биват пренесени и в Англия и от тогава смокиновите дървета се увеличават и в градините на заможните домакинства в Китай. Европейският сорт смокини се пренася в Индия, Япония, Южна Африка и дори Австралия. В Новият свят те се пренасят през 1560 г., но достигат САЩ през 1699 г., когато първите смокини са засадени във Вирджиния.

Смокините са може би един от първите плодове,
които са били изсушавани и съхранявани. В древна Гърция, смокинята се е считала за ценен и свят плод и износът им е бил забранен.
 
Съдържат редица полезни вещества
– желязо, калий, бета каротин (с анти-стареещи свойства), както и бензалдехид (антиканцерогенен компонент) и флавоноиди. В състава им влиза също така и храносмилателният ензим фицин. Полезни са при превенция срещу риск от чревни заболявания (поради тяхното високо съдържание на диетични фибри), анемия, а също и за предпазване от рак. Малко известен факт е, че смокините съдържат химикалът псорален, който е бил използван в традиционната медицина в продължение на хиляди години за лечение на болести, свързани с пигментацията на кожата. Хранителните вещества, съдържащи се в смокините са особено полезни за днешния ни, наситен със стрес и напрежение, начин на живот. Една четвърт чаша смокини осигурява почти една пета от ежедневно необходимите дози диетични фибри за добро храносмилане. Тя също доставя 1,2 мг (6%) желязо, 53 мг (6%) калций и 244 мг (7% от дневната доза) калий, от които тялото ни се нуждае. Смокините не съдържат мазнини, натрий и холестерол.



Смокините са също така и една от най-добрите алтернативи на захарта.
Пюрираните смокини могат да бъдат използвани като подсладители в много рецепти.

Pinterest
Коментари (1)
1.
Изпрати
лично съобщение

27.09.2018
А знаете ли че... колкото са полезни смокините, поне два пъти по-полезни са листата им. Изсушени, запазват страхотния си аромат, а направени на чай предават полезните си свойства и създават страхотна атмосфера и уют :)



Жанет Таракчиева се регистрира в сайта.
Катя Александрова се регистрира в сайта.
Bettyna Venkova коментира рецептата Булгур с мляко
VKrilatska се регистрира в сайта.
Олга Петрова коментира рецептата Крем карамел с тиква
Дани Голешева се регистрира в сайта.
Ива Печашка се регистрира в сайта.
Mariya VesDndrv се регистрира в сайта.
Elka Spiridonova коментира рецептата Агнешка дроб-сарма
ЛЮБОПИТНО
БЮЛЕТИН
Абонирайте се за седмичния бюлетин на Бон Апети и получавайте най-новите рецепти и новини
E-mail:
Списък на всички потребителиУсловия за ползванеРекламаЗа насКак да печелите точкиКарта на сайта