Вкусно и полезно постно меню


0
84028

Защо е добре да включите нахута в менюто си по време на пости?

• смятан е за една от най-лесносмилаемите бобови култури;
• подобно на всички варива – нахутът също е добър източник на аминокиселини и белтъчини;
• по съдържание на мазнини, нахутът превъзхожда останалите бобови култури (с изключение на соята), като 90% от тях са полиненаситени;
• има високо съдържание на фибри, фосфор, магнезий, цинк, желязо и калций, като според някои източници, калцият в нахута е колкото в киселото мляко (190 мг на 100 г);
• съдържа витамини B1, B2, B6, C и A, а също и фолиева киселина.

Нахутът се радва на богато кулинарно приложение – с него може да приготвите почти всичко – супи, салати, яхнии, различни гарнитури и предястия. От нахут също така може да се направи брашно, което се използва за панировки, а когато се прибави към сухо мляко или пшенично брашно – и за приготвяне на различни детски храни, тестени и макаронени изделия.

Вкусът на сварения нахут наподобява този на боба и царевицата, което предоставя широк терен за кулинарни експерименти в разнообразие от рецепти.

Pinterest
Коментари (0)



Inna Veselinova коментира рецептата Пияни пилешки дробчета
Silv коментира рецептата Лятна торта
Silv се регистрира в сайта.
Диана коментира рецептата Боровинков пай
Лили Стоянова коментира рецептата Рататуй
Мария Станчева се регистрира в сайта.
ЛЮБОПИТНО
БЮЛЕТИН
Абонирайте се за седмичния бюлетин на Бон Апети и получавайте най-новите рецепти и новини
E-mail:
Списък на всички потребителиУсловия за ползванеРекламаЗа насКак да печелите точкиКарта на сайта